Storten en winst uitkeren op je online casino account

Storten en winst uitkeren

De reden dat we allemaal zo van gokken houden is de droom om grote bedragen te winnen. We zien allen het moment voor ogen dat we een avond alleen maar geluk hebben op de roulettetafel, of dat we op een gokautomaat de jackpot winnen. Het is dus uiteraard van groot belang om de financiële voorwaarden van een casino goed door te nemen om niet voor verrassingen te komen staan.

Net zoals iedereen zijn eigen financiële zaken erg serieus neemt, doet elk online casino dit ook. Je zal er snel achter komen dat bij de meeste online casino’s er een gigantische berg aan informatie is geschreven over allerlei financiële zaken en dan met name over geld storten en winst laten uitkeren.

Waar vind je de pagina omtrent geldzaken

Voordat je begint met spelen, is het uiteraard eerst nodig om een bedrag naar keuze om te zetten naar casinokrediet, net zoals je dat in een fysiek casino zou doen met fiches (chips) om mee te spelen.

Er zijn enorm veel opties om dit te doen en voor Nederlandse rekeninghouders zit er altijd wel een geschikte manier bij. De meest populaire methodes zijn creditcards, debitcards, een IBAN overboeking via internetbankieren, Paypal en het gebruik maken van zogenaamde e-wallets zoals Skrill en Neteller. Deze laatste twee opties zijn tegenwoordig het meest geliefd aangezien ze werken in bijna elk land en het veruit de snelste transactietijd heeft.

Creditcard shot

Tijdens registratie vraagt een casino o.a. je creditcard gegevens.

Transactiekosten

Als je zeker weet dat een casino jouw betaalmogelijkheden toestaat, is het handig om te kijken naar de kosten voor het storten van geld en het uitkeren van je casinowinst.

Gelukkig voor de gokliefhebber is het tegenwoordig erg ongebruikelijk dat een online casino geld vraagt om geld te storten op je casino-account. Mocht je toch kosten tegenkomen hier, dan kunnen we alleen adviseren dat transactiekosten hoger dan 2 procent voor stortingen als bovengemiddeld geldt in de industrie en het geheel aan jezelf is of je hier wel mee akkoord wil gaan.

Het is wel gebruikelijk dat sommige casino’s een bedrag vragen om je winst uit te keren. De bedragen kunnen soms in de enkele tientallen dollars lopen. Het is daarom handig om de bedragen van te voren op te zoeken omdat deze sterk afhankelijk kunnen zijn per casino en per betaalmethode. Zeker als je een speler bent die vaak om kleine bedragen speelt en je verwacht vaak te willen uitbetalen, is het zaak om een casino te kiezen met lage of geen transactiekosten. Gelukkig is er een trend gaande dat veel casino’s ook hun uitbetalingskosten af aan het schaffen zijn!

Tijdsduur voor uitbetalingen

Als een casino eenmaal met je bekend is, zul je zien dat de daaropvolgende uitbetalingen een stuk sneller gaan. Het kan zijn dat een casino om extra documenten vraagt om aan te tonen dat je ook daadwerkelijk de persoon bent die je zegt te zijn, denk bijvoorbeeld aan een kopie van je paspoort. Dit is de normaalste zaak van de wereld (bij fysieke casino’s zoals Holland Casino moet je je ook legitimeren!) en zulke informatie wordt altijd vertrouwelijk behandeld.

Hieronder vind je een overzicht van de gemiddelde tijdsduur voor uitbetalingen:

  • E-wallet: 0 tot 24 uur
  • Debit- of creditcard: 1 tot 10 dagen
  • Internationale bankoverschrijving: 1 tot 10 dagen
  • Cheques: 5 tot 45 dagen

Documentatie

Zoals we eerder schreven, kan het zijn dat een casino vraagt om documentatie om te bewijzen dat je ook daadwerkelijk degene bent die je zegt dat je bent. Dit gebeurd niet alleen vaak bij het uitbetalen van je eerste winst, maar soms ook al tijdens het registreren bij een casino. Het kan zijn dat je tijdens de registratie enkele documenten moet uploaden, al komt het ook af en toe voor dat het casino na registratie contact met je opneemt om eventueel nog enkele documenten te vragen.

Een casino kan onder andere vragen om:

  • Een scan van je paspoort of identiteitskaart;
  • Een scan van beide kanten van je debit- of creditcard (we raden je aan de middelste 2 nummerseries door te strepen);
  • Een kopie van een recentelijke (niet ouder dan 3 maanden) rekening om je adres te verifiëren;
  • Een kopie van een bankafschrift om te bewijzen dat een gestort bedrag ook daadwerkelijk van jouw bank afkomt.

Als je geld stort via een e-wallet, kan het zijn dat je gevraagd wordt een screenshot van je account te maken en door te sturen.

De reden waarom een casino dit van je kan vragen is dat ze 100% zeker willen zijn dat je ook echt de persoon bent die zich geregistreerd heeft en geld heeft gestort en ook echt de persoon bent aan wie de gokwinsten moeten worden uitbetaald. Zorg er dus voor dat de details die je opgeeft ook kloppen en dat er geen typfouten in voorkomen. Zoals we eerder hebben geschreven, kan het bewust opgeven van verkeerde data ervoor zorgen dat je online casino-account wordt geblokkeerd en je gokwinst van je wordt afgepakt.

Diverse online casino's

Alle Casinos
Turbo CasinoTurbo Casino logo
Lucky Days CasinoLucky Days Casino logo
Eskimo CasinoEskimo Casino logo
SpiniaSpinia logo

Online spelen?

Turbo Promo